Любы палітык, які пагаджаецца на адкрытую размову з журналістамі, ведае, што на некаторыя пытанні ён не будзе мець адказаў.
Адныя, у такой сітуацыі, пачынаюць «ліць ваду», іншыя просяць перайсці да чарговых пытанняў, трэція пераводзяць размову ў іншую плоскасць і пачынаюць высоўваць неймаверныя тэорыі. У кожнага свой метад, як паспяхова адбівацца ад назойлівых журналістаў. Не выключэнне і Аляксандар Рыгоравіч. У кіраўніка Беларусі свой непаўторны стыль размовы з журналістамі. Інтэрнэт-карыстальнікі называюць гэта тролінгам. Тролем называюць асобу, якая хуліганіць у інтэрнэце, даводзіць сітуацыю да абсурду. Тролі не рэагуюць на аргументы, яны паслядоўна высмейваюць усіх навокал. Тролінгам час ад часу грашыць і Аляксандар Лукашэнка. Чарговы гэтаму доказ – інтэрв'ю прэзідэнта «Польскаму радыё» і ншым польскім СМІ.
Адно з пытанняў прэс-канферэнцыі датычыла абяцання Аляксандра Лукашэнкі, якое ён даў міністрам Сікорскаму і Вестэрвэле, што бліжэйшыя выбары пройдуць больш дэмакратычна, чым папярэднія. Журналіст паспрабаваў удакладніць. (Пакідаю дыялогі ў арыгінале).
Журналист: Более демократичные – это бы означало, что раньше не были совсем демократичные.
Лукашенко А.Г. Ну, хорошо.
Журналист: Потому я хотела уточнить...
Лукашенко А.Г. Вы не философский факультет заканчивали?
Журналист: Нет.
Лукашенко А.Г. У Вас философский подход к этому.
Журналист: Но просто хотели узнать, что Вы имели в виду, потому что это так странно звучит?
Лукашенко А.Г. Что?
Журналист: «Более демократичными».
Лукашенко А.Г. Да я не говорил, что будут более демократичными.
Журналист: Так нам было передано.
Лукашенко А.Г. Неправильно передано. Я только что процитировал: я обратился... ну, Сикорского я давно знаю. И он прекрасно знает Беларусь. Ну как давно – года два мы уже с ним иногда встречаемся, пересекаемся.
Пазней карэспандэнт «Польскага радыё» паспрабаваў задаць кіраўніку краіны пытанне пра стан беларуска-расійскіх адносін.
Журналист: Хорошо, спросим, как говорится, с самой большие «пушки», господин Президент, примерно, как мы работаем в Москве, – там очень много публикаций...
Лукашенко А.Г. Так вы в Москве работаете?
Журналист: Да.
Лукашенко А.Г. А-а.
Журналист: В Москве работаю. Я работал 3 года в Минске, и только месяц работаю в Москве.
Лукашенко А.Г. Позор, какой позор...
Журналист: Почему позор?
Лукашенко А.Г. Переехали через Беларусь, через Минск, и в Москве... Если бы я знал, что вы в Москве, так я бы с вами и не встречался даже. Неужели поляков нет в Варшаве, чтобы приехать к Президенту?
Журналист: Но мы корреспонденты, я работал в Минске...
Лукашенко А.Г. Я шучу. Это даже мне выгодно – вы знаете там много московских новостей, даже больше, чем я.
Супрацоўніца грамадскага польскага тэлебачання паспрабавала пацікавіцца прычынамі нерэгістрацыі тэлеканалу Белсат, які афіцыйна з'яўляецца часткай польскай тэлевізіі.
Журналист. А когда мы уже о регистрации говорим. Я хотела спросить еще о телевидении «БелСАТ», которое работает с моей телекомпанией телевидения «Польша-ТВП». Эти журналисты говорят, что они просто не получают аккредитации здесь.
Лукашенко А.Г. А у нас есть спутниковый канал «Беларусь-ТВ», он идет у вас?
Журналист. «Беларусь-ТВ»?
Лукашенко А.Г. Не идет, не хотят поляки. И мы не хотим. Я, к примеру, говорю. И мы не хотим...
Журналист. Но вы можете спросить у наших властей, почему они не хотят. Но я бы хотела спросить Вас: почему вы не хотите?
Лукашенко А.Г. Кого?
Журналист. «БелСАТ».
Лукашенко А.Г. «БелСАТ»? Я, честно говоря, ни разу не видел передач этого канала, но поинтересуюсь: почему? Вы хотите быть журналистом «БелСАТа» в Беларуси?
Журналист. Нет, я не хочу.
Лукашенко А.Г. Мы Вас приглашаем.
Апошнюю сцэну ўвогуле можна назваць класікай жанру.
Журналист: Еще один вопрос такой жестокий, с журналистской точки зрения, извините, пожалуйста.
Лукашенко А.Г. Может вам кофе? Вы пьете кофе?
Журналист: Мы хотим каждую секунду использовать.
Лукашенко А.Г. Вы хотите кофе? Мы вам не мешаем секунды задавать, принесите нам кофе. Вам чай?
Журналист: Спасибо. Всем кофе.
Лукашенко А.Г. Вам девушка? Давайте мы Вам свежего чая. С малиновым вареньем ей, чтобы не простудилась, чай. Пусть попробуют мой любимый чай. Я пью чай с малиновым вареньем. Я в чаях в этих не разбираюсь, потому что чай надо, наверное, надо пить, как он есть: китайский и еще. Я не очень, а вот мое сельское прошлое, деревенское, там, если вы из деревни, то там тоже с малиновым вареньем пьют.
Журналист: Я из маленького городка.
Лукашенко А.Г. Там тоже было малиновое варенье, и пили чай.
У Інтэрнэце тролінг лічыцца дэструктыўнай з'явай, таму інтэрнаўты намагаюцца не рэагаваць на іх зачэпкі. Уступаць у дыскусію з тролем непрынята, бо гэта падсілкоўвае яго на будучыя правакацыі, працягвае безсэнсоўную дыскусію.
P.S. Размова Аляксандра Лукашэнкі з польскімі журналістамі працягвалася каля трох гадзін.
Дзмітры Гурневіч, blog.belaruspartisan.org